WIADOMOŚCI

Hamilton chce, aby wszyscy mogli zapoznać się z raportem FIA
Hamilton chce, aby wszyscy mogli zapoznać się z raportem FIA
Lewis Hamilton chce, aby "wszyscy" mogli zapoznać się z pełnym raportem FIA w kwestii kontrowersyjnego zakończenia GP Abu Zabi.
baner_rbr_v3.jpg

Zwieńczenie zeszłorocznej batalii o mistrzostwo świata F1 było wyjątkowo elektryzujące, ale niesmak jaki ciągnie się po tym w jaki sposób dyrektor wyścigu postanowił rozegrać końcówkę wyścigu, praktycznie skazując 7-krotnego mistrza świata na porażkę, przy okazji postępując wbrew opisanym w regulaminie procedurom, cały czas pozostaje.

Zespół Mercedesa odpuścił rozstrzygnie sporu przed obliczem sądu mimo iż miał duże szanse na korzystne dla siebie rozstrzygnięcie sprawy, ale zrobił to tylko pod warunkiem, że FIA dogłębnie przeanalizuje wydarzenia z toru Yas Marina i wprowadzi stosowne zmiany.

14 lutego podczas ostatniego posiedzenia Komisji F1 przewodniczący FIA, Mohammed Ben Sulayem, miał okazję szczegółowo przedyskutować wydarzenia z końcówki sezonu wraz z przedstawicielami ekip, a kilka dni później wydał oświadczenie, w którym potwierdził szereg zmian mających na celu ograniczenie podobnych zajść w przyszłości, jak również potwierdził odsunięcie od roli dyrektora wyścigu Michaela Masiego.

Pełny raport ze śledztwa FIA ma zostać opublikowany tuż przed pierwszą eliminacją mistrzostw świata F1 w sezonie 2022, GP Bahrajnu.

Toto Wolff oraz Lewis Hamilton, którzy najbardziej byli zainteresowani decyzjami FIA pozytywnie przyjęli zaproponowane zmiany, podkreślając, że dalej trzeba pracować nad tym, aby podobna sytuacja nie mogła się więcej powtórzyć.

Mimo iż FIA od początku zapowiadała upublicznienie swojego raportu, Lewis Hamilton na wszelki wypadek lobbuje, aby ten na pewno został przedstawiony wszystkim, którzy będą chcieli się z nim zapoznać i lepiej zrozumieć wydarzenia z ostatniej rundy mistrzostw świata F1 w sezonie 2021.

"Nie widziałem go jeszcze. Nie sądzę, aby został już opublikowany" mówił Hamilton. "Nie mogę doczekać się wyników tego raportu. Mam nadzieję, że każdy będzie mógł się z nim zapoznać, aby lepiej wszystko zrozumieć."

"Myślę, że jak w każdym takim przypadku, chodzi o zrozumienie tego gdzie się znajdujemy, abyśmy mogli pozytywnie przeć do przodu."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

67 KOMENTARZY
avatar
Danielson92

21.02.2022 09:55

0

Jak go upublicznia i napiszą, że zostały złamane procedury, to w jakim świetle to postawi ten tytuł Maxa. Chyba że znajdą jakiś kruczek, że jednak nie złamali regulaminu.


avatar
mariok77

21.02.2022 10:30

0

Dla mnie tytuł VER w niczym nie ustępuje temu, który zdobyłby HAM. Lewis byłby ośmiokrotnie mistrzem, ale chyba pierwszym w historii, który zdobył tytuł dzięki temu, że w GP Emilii-Romanii podarowano mu okrążenie straty do VER. Niewiele to ma wspólnego z uczciwą rywalizacją w sporcie w którym czas liczy się z dokładnością do 0,001s.


avatar
Krukkk

21.02.2022 10:32

0

Kiedy FIA i F1 publicznie mowili, ze zalezy im na tym, zeby losy tytulow rozstrzygnely sie na ostatnim okrazeniu ostatniego wyscigu to Fani Lewisa siedzieli cichutko, bo mysleli, ze ta intryga kolejny raz jest szykowana dla Lewisa. To juz wtedy byl zamach na regulamin! Ale wszystko bylo cacy, bo wyzej wymienieni byli juz przyzwyczajeni do takich machlojek i byli swiecie przekonani,ze 8 tytul to tylko formalnosc, gdyz Toto odpowiednio dogada sie z FIA. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze FIA napisze w raporcie: "Zostaly zlamane przepisy regulaminu". @1. Tytul Maxa juz postawiliscie w odpowiednim swietle. Chyba, ze nie czytasz tego co pisza Fani z Twojego podworka. Dla mnie papierowe sa tytuly Vettela, Hamiltona i Rosberga a dla Was tytul Maxa. No i?


avatar
andi66

21.02.2022 10:51

0

@3 Max nigdy nie zdobył tytułu i nie ma o czym rozmawiać!


avatar
Krukkk

21.02.2022 11:23

0

@4. To obejrzyj gale FIA. PS. Moj mokry sen to taka sytuacja: Lewis czyta raport, ze wszystko bylo ok. Dociera do Niego, ze Toto stracil sile przebicia w FIA, wiec dochodzi do wniosku, ze nic po Nim w F1 i oglasza koniec kariery a Mercedes szuka na szybko innego kierowce (np. Gasly do Merola).


avatar
I_am_speed

21.02.2022 11:38

0

@4 Problemy z przyswajaniem faktów i zakłamywaniem rzeczywistości? To się leczy.


avatar
sismondi

21.02.2022 11:39

0

@5.Toto nic nie stracił ...i ma siłę przebicia jest sobą normalnym szefem zespołu a nie marionetką jak Christian u dziada ,Christian który za kilka lat wcześniej był także super szefem zespołu ale cóż świat się zmienia .


avatar
I_am_speed

21.02.2022 11:41

0

@7 Normalnym szefem zespołu? To dopiero zabawne. A powiedz w czym ten Horner taki jest zły, że takie tezy tutaj stawiasz? Chętnie poczytam o jakiś konkretnych przykładach


avatar
sismondi

21.02.2022 11:42

0

Jakby Max miał honor to by przyjechał drugi i pokazał że ma zasady a Lewis po zdobyciu tytułu w ten sposób powinien się go zrzec ....


avatar
sismondi

21.02.2022 11:44

0

@8Horner za czasów VET a teraz to dwie różne osoby nie może o niczym sam decydować zawsze nad głową dziad...Toto ma wolną rękę sam decyduje co i jak .


avatar
sismondi

21.02.2022 11:47

0

@8Holender idealnie się wpasował w buca Austriaka rozumieją się bez słów my i tylko my ....


avatar
Ilona

21.02.2022 12:03

0

będzie w tym raporcie zawarte dlaczego Hamilton nie musiał oddać pozycji na początku wyścigu?


avatar
BigBen

21.02.2022 12:10

0

Panie i panowie ogłaszam radosną nowinę.Juz za miesiąc tj.23.03.22 premiera książki autorstwa Franka Worralla.Biografia wybitnego kierowcy Lewisa Hamiltona.Ja już zamówiłem i zachęcam wszystkich do tego.


avatar
I_am_speed

21.02.2022 12:42

0

@9 Widzisz Ty w ogóle co piszesz? Ciężko o większą bzdurę. Każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o F1, w tym ludzie związani z Mercedesem pogratulowali i przyznali, że Max to wartościowy mistrz świata. Ale Wy dalej swoje, wiecie lepiej, tworzycie jakieś teorie, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. "To nie miało z nim nic wspólnego. Max zrobił wszystko co kierowca wyścigowy by zrobił biorąc pod uwagę szansę, jaką otrzymał. Jest wspaniałym rywalem i nie mam nic do niego. Nie chowam żadnej urazy do kogokolwiek." Specjalnie dla Ciebie cytat z wypowiedzi Lewisa, może coś ruszy w tej twojej antymaxowej głowie. Co do Hornera nadal nie przedstawiłeś żadnych konkretów, tylko puste tezy. Wyzywacie ludzi na lewo i prawo od marionetek, buców itp. a jak trzeba przytoczyć fakty, które uzasadniałyby te obelgi to nagle się robi problem. Ps. Można dodać jeden komentarz zamiast zaśmiecać sekcje swoimi górnolotnymi przemyśleniami potrójnie. @12 Mnie bardzo ciekawi czy wzięto pod uwagę działania i wypowiedzi Toto Wolffa w stronę Massiego w trakcie wyścigu ;) @13 Podziękuję za książkę, której sam tytuł jest kłamstwem. Poza tym jaki to ma związek z artykułem, który komentujesz? Idź trollować gdzie indziej.


avatar
matf1

21.02.2022 13:26

0

Wszyscy chcieli ,aby Hamilton pojawił się na gali FIA, jak prawdziwy sportowiec.


avatar
kakalarz

21.02.2022 13:28

0

Ten hipokryta już jest totalnie odklejony, lata wałków na jego korzyść spowodowały, że gość widzi jakąś alternatywną rzeczywistość w której jest wiecznie krzywdzony, a jest na odwrót. Gdyby nie wałki na Imoli, Silverstone i na pierwszym okrążeniu w Abu Dhabi, to ten pajac nawet przez chwilę nie byłby na prowadzeniu w generalce, a Max spokojnie zdobyłby tytuł bez tej całej dramy. Lewis kanalio, weź ty już skończ, bo tym swoim płakaniem i manipulacjami obrzydzasz normalnym ludziom ten sport.


avatar
Cube83

21.02.2022 13:40

0

Mam nadzieję, że będzie w tym raporcie obszerny rozdział o braku reprymendy, a także braku kary za ścięcie zakrętu przez Hamiltona. :)


avatar
xandi_F1

21.02.2022 13:59

0

Przyzwoitości. Nie śmiejcie sie z pomarańczowych. To są chorzy ludzie. Oni nie mogą za siebie. Najgorsze jest to, że oni myślą o tym, iz oni spierają się tylko z wyznawcami Hamiltona. No gdyby wałek poszedł w drugą stronę to ja mówiłbym, że dalej nie ma 8krotnego mistrza. No, ale każdy widział ten sezon. Już nie będę wskazywał kogo odkleiło u pomarańczowych. Latwiej wskazać tych, którzy rozumieją szwindel, ale sie cieszą z wygranej. Tłumacza tym, że Max i tak byl lepszy. No był, ale 12 darmowych punktów zrobiło swoje. A to właśnie punkty się zbiera.


avatar
Krukkk

21.02.2022 14:25

0

@7. To, czy Toto nie stracil sily przebicia pokaze zblizajacy sie sezon. Sam wiele razy bedac zafascynowany Nim pisalem , ze jest swietnym menadzerem i nawet pchalem go na Prezydenta FIA (nadal tak jest). Natomiast, nie wolno porownywnywac Go z Hornerem, bo zarzadzaja dwoma zupelnie roznymi zespolami o innym podlozu biznesowym i strukturalnie rozniacym sie od siebie. I wbrew temu co ci sie wydaje, Toto ma nad soba Prezesa Daimler AG. Ale jak juz ktos chce na sile porownywac, to bilans jest na plus po stronie Hornera dlatego, ze: -Ukrucono Mercedesa zabraniajac im "party mode". -Przycieto podloge, zeby bardziej wyrownac stawke (Mercedes zbagatelizowal to) -Wyglada na to, ze FIA bardziej zaczela sluchac Bykow. -Wolff zaszkodzil sobie wykrzykujac glupoty podczas GP Brazylii. -Jeszcze bardziej sobie zaszkodzil krzyczac i rzucajac sluchawkami po garazu w ostatnim wyscigu. A zlosliwi co maja na Hornera? To, ze ma przy sobie Dr Marko i obydwaj pieprza trzy po trzy pod publike? No moze jeszcze to, ze RBR jest sponsorowany przez producenta musujacego badziewia.


avatar
bedajaja

21.02.2022 14:43

0

@ 17 "ale po co o tym mówić, to nie dobra jest" kiedyś do Hamiltona miałem jeszcze jakiś szacunek, ale po tym jak procesował się z producentem zegarków Hamilton o nazwę, której używali długo przed tym jak Lewis się urodził to straciłem resztki szacunku do tego człowieka, kierowca wybitny, ale człowiek mierny. Ten sezon też pokazał że nie jest aż tyle lepszy od innych, aż tyle lepszy to miał zawsze bolid


avatar
Danielson92

21.02.2022 15:02

0

Czemu tutaj niektórzy wciąż nie rozumieją jednego. Gdyby nie złamanie regulaminu to Max Verstappen nie zostałby mistrzem świata. Kiedy to dotrze do Was. Nie uważam go za żadnego papierowego, bo jest to kierowca najwyższego kalibru i to krzywdzące stwierdzenie. Przejechał genialny sezon, zasłużył na tytuł, ale na tytuł zdobyty w normalnych okolicznościach. A usprawiedliwianie tego szwindla mówieniem, że był lepszy w trakcie sezonu jest moim zdaniem słabe. Tak, można przyczepić się do tytułów Hamiltona, ale i tak samo do tego zdobytego przez Holendra. Fani Maxa zdobądźcie się na odrobinę obiektywizmu.


avatar
Danielson92

21.02.2022 15:29

0

@17 Reprymenda dla Hamiltona? Nie jest to dziwne, że najwięksi rywale Mercedesa nie interweniowali w tej sprawie. Przecież Red Bull od razu skarży i lata do sędziów z czym kolwiek. Tutaj tego nie zrobili i nawet o tym nie mówili. A Marko jak i Horner słyną z tego, że gdy coś nie po ich myśli to skamlą na to przez kolejne 3 miesiące. Może rozumieli, że tutaj Hamilton nie zawinił, że nie miał możliwości widzieć Mazepina. Albo jest też inna możliwość. Po trzech kolejnych wyścigach(Brazylia - bezkarne wypychanie z toru. Katar - czerwona flaga i uratowanie strategii Maxa. Arabia śmieszna kara za całokształt) w których dostawali prezenty od sędziów tutaj postanowili spuścić z tonu.


avatar
Vendeur

21.02.2022 15:45

0

@14. I_am_speed Ty naprawdę nie potrafisz pojąć prostej rzeczy, że wypowiedzi które sam przytaczasz były po prostu pod publiczkę? Mercedes jak i Hamilton to są mistrzowie PR i nie pozwolą sobie na niskich lotów odzywki medialne, tak jak to robi Red Bull przy każdej okazji. Jedno powiedzieli oficjalnie, swoje myślą. Gdyby to RB został tak potraktowany jak Mercedes, to dopiero byśmy zobaczyli wojnę...


avatar
Krukkk

21.02.2022 15:49

0

@21. Fani Vettela ciesza sie z czterech papierowych tytulow, Wy cieszycie sie z szesciu papierowych tytulow Lewisa, to dlaczego nie moge cieszyc sie z papierowego tytulu Maxa? Kolejny raz probujac udawac obiektywnego pieprzysz bez sensu. A co do Twojego komentarza nr 22. Chyba jednak nie ogladales wyscigu...? Zaraz po manewrze Lewisa, Jonathan Wheatley walil w druty do Dyrektora Wyscigu, ale ten odpowiedzial: NIE. Po co Horner i Dr Marko maja walkowac ten manewr, jezeli zgarneli WDC?


avatar
CrazyYoda

21.02.2022 15:53

0

TO i tak nic nie zmienia. Jedyne co w toku postępowania, gdyby Merc się nei wycofał - mogło by sie stać, to anulowanie wyniku wyścigu. Bo żaden szanujący się trybunał / sąd sportowy nie ośmieszył by się wydając wyrok "wyniku - z - przed". A co za tym idzie - Max i tak zdobył by tytuł. Więc Hujmilton albo próbuje po prostu pogrywać w swoim chorym stylu, albo liczy że wywrze to presję na RB. Ale jaką to nie wiem. Sezon się jeszcze nie zaczął, ale jak się zacznie to będę w siódmym niebie jeśli okaże się ze Merc będzie w czarnej dupie. I mam tez nadzieję że przegra kolejny rok z rzędu - i to definitywnie. Tak na dokładkę. Żeby zdali sobie sprawę że nikt im nie sprzedał monopolu na nic w tym sporcie. Wygrywa lepszy. A w zeszłym sezonie lepszy był Red Bull.


avatar
sismondi

21.02.2022 15:55

0

@ I_am_speed.Syniu już ty mnie nie ucz nic o F1 i dodaj mnie do ign....


avatar
sismondi

21.02.2022 15:57

0

@Ilona. Następna ...co miał oddawać jak nic nie zyskał .


avatar
Danielson92

21.02.2022 16:10

0

@24 No tak, mówienie o jasnych zaistniałych faktach to dla kibiców Maxa pieprzenie głupot. Dałeś teraz czadu, brawo. Idealnie to podsumował Xandi w komentarzu numer 18. Nic dodać nic ująć. A z tytułu Maxa ciesz się. Czy ja ci bronię. Śmieszy mnie tylko mówienie - O nieważne, że był szwindel, bo Max był lepszy przez cały sezon i zasłużył. No był lepszy, ale co z tego? Druga część komentarza. No możliwe, że się pomyliłem, ale jakoś to bez echa przeszło że strony Red Bulla. Nawet po kwalifikacjach się nie rzucali, a to nie w ich stylu.


avatar
Bartko

21.02.2022 16:47

0

Danielson28 próbujesz w każdym poście udawać obiektywizm ale wychodzi Ci średnio . Dla mnie to jest niesamowite że fani " antyMax" gadają o szwindlu..szwindel rzeczywiście był . W momencie w którym nie wiadomo czemu zakazali zdublowanym wrócić na swoje pozycje . Na szczęście naprawili błąd na tyle na ile mogli i puścili auta między Maxem a Lewisem.


avatar
I_am_speed

21.02.2022 16:51

0

@26 Z przyjemnością :) @23 Czyli tak to Lewis jest wspaniały i dobry ale jak tylko powie cokolwiek pozytywnego odnośnie Maxa to na pewno kłamie pod publiczkę? Oczywiście, że to mistrzostwie PR, najbardziej zakłamane i przejawiające hipokryzję środowisko w historii tego sportu. Nie zmienia to faktu, że to padło z ust Lewisa, niczyich innych. A jak to robi RedBull? Również chętnie poczytam o konkretnych przykładach, które przytoczysz.


avatar
Krukkk

21.02.2022 17:15

0

@23. Poszukaj w archiwum artykulow o wypowiedziach Mercedesa (Toto i Lewisa) w trakcie sezonu 2021. Nawet kolega sliwa007 (szkoda, ze obecnie nie pisze komentarzy) stwierdzil, ze Mercedes poszedl droga Red Bulla z czym absolutnie zgadzam sie. @28. Xandi przestan. Chciales postawic FIA przed sadem-za mlody jeszcze Jestes, zeby wiedziec o nietykalnosci takich instytucji jak FIA. Pieprzysz trzy po trzy na calego, bo nie potrafisz zrozumiec, ze to wlasnie FIA przyznaje puchary. Z kontekstu Twojej wypowiedzi wynika, ze Maxowi nalezy sie tytul ale nie nalezy :D Nalezy mu sie a FIA miala fetysz, zeby przyznac go w takich okolicznosciach i na obecna chwile temat jest zamkniety. A co do komentarza nr 22. Jakie kwalifikacje??? Mowie o manewrze Hamiltona z pierwszego okrazania wyscigu GP Abu Dhabi!!! I nie wnikam w to ile masz tutaj kont, bo to nie jest zadnym problemem, wymieniamy miedzy soba merytoryke, ktora jak widac u Ciebie kuleje.


avatar
XandrasPL

21.02.2022 17:27

0

XDDDDDDDDDDD się uduszę ze śmiechu


avatar
Danielson92

21.02.2022 18:01

0

Na razie odniosę się tylko do części z Twoich bzdur. Ostatni akapit komentarza nr 31. Ty jesteś ślepy czy tempy? W komentarzu numer 22 pisałem o sytuacji z brakiem reprymendy w trzecim treningu. Napisałem tam wyraźnie o tym i wspomniałem nawet o Mazepinie, a Ty wyjeżdżasz z wyścigiem. Nawet nie wiesz o czym dyskutujesz a się rzucasz i się popisałeś właśnie Ty swoją merytoryką :-D Teraz się zbłaźniles na całego. Przeczytaj ponownie mój komentarz nr 22 to może w końcu zrozumisz o czym mowa. A z Xandim to sobie tak wmawiaj. Przynajmniej z Xandim mamy z ciebie ubaw po pachy.


avatar
Krukkk

21.02.2022 18:10

0

@32. Jaja na calego :D @33. To juz trzeba zapytac kolegi Cube83, ktory incydent mial na mysli, bo ja odnioslem sie do tego z wyscigu :D


avatar
Danielson92

21.02.2022 18:17

0

@34 Nie, do kolegi Cube ja się odniosłem. Ty odniosłeś się do mojego komentarza numer 22 w którym wyraźnie pisałem o sytuacji z reprymendą. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Widzisz nie wiadomo skąd wspólne konta, a nie potrafisz odczytać i zrozumieć prostego komentarza :-D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu